E-mailnieuwsbrieven bezorgen u:
a) meer offerte-aanvragen;
b) meer websitebezoekers;
c) en dus meer omzet.

E-mail is simpelweg de snelste, goedkoopste en eenvoudigste manier om grote groepen mensen op een gepersonaliseerde manier te bereiken. Zeker als u al een adressenbestand heeft.

E-mailnieuwsbrieven zijn de grootste motor achter omzetgroei bij webshops. In 2013 was 30 procent van de webshoptransacties direct herleidbaar tot een reclamemailtje. 13 procent van de ontvangers klikte direct door naar de webshop (e-mail maakt het lezers immers zo gemakkelijk mogelijk om direct een offerte aan te vragen en/of te reageren), 17 procent nam dat als startpunt maar zag ook nog andere uitingen van het bedrijf. Social media was veel minder bepalend voor de webshop-verkoop.

Na de mailing verstrekt het e-mailmarketingsysteem de afzender relevante statistieken over:
a) het aantal lezers;
b) wie uw lezers zijn;
c) op welke links zij klikken (en dus in welke producten/diensten ze geïnteresseerd zijn);
d) wie uw mailings doorsturen;
e) et cetera.

Met deze schat aan informatie kan de afzender gericht verder werken. Bovendien is het effect van de promotie-uiting direct meetbaar. Lees hier meer over e-mail en privacy.

Consumenten zijn massa-communicatie zat. Ze willen niet lastiggevallen worden met aanbod waar ze geen interesse in hebben. E-mailnieuwsbrieven zijn via personalisatie en segmentatie specifiek af te stemmen op de ontvangers (het juiste nieuws voor de juiste doelgroep), waardoor het rendement hoger is.

U bent periodiek in beeld bij uw bestaande relaties en versterkt hiermee uw klantenbinding. Dit verlaagt uw omzet niet. Bestaande klanten leveren immers meer omzet op dan nieuwe klanten (denk aan de 80-20-regel).

Onderzoek toont aan dat mensen pas na de zevende keer dat ze met een bedrijf in contact zijn, bereid zijn om tot een aankoop over te gaan. E-mailnieuwsbrieven zijn in dit kader een zeer geschikt medium, omdat ze persoonlijk gericht zijn.

Relevante, inhoudelijke content over producten, diensten, actuele projecten et cetera is een effectief bindmiddel voor (potentiële) klanten.

Studio Zingever kan uw e-mailnieuwsbrieven eenvoudig op uw website plaatsen. Zo verschaft uw site meer ter zake doende en actuele informatie. Google beloont actuele, relevante en unieke content met een hogere ranking in de zoekmachines.

U kunt elke e-mailnieuwsbrief maximaal benutten door ze te delen op al uw social media platformen.

U kunt bestaande klantrelaties verstevigen, door hen in uw e-mailnieuwsbrief te noemen en linken.

Uw adressenbestand blijft automatisch up-to-date, want de Studio Zingever-software beheert de aan- en afmeldingen automatisch en filtert foute e-mailadressen.

Tot slot. U heeft toch vast goede bedrijfsverhalen. Is het niet zonde om deze niet te vertellen? Uw kans op extra omzet is simpelweg groter als u uw verhalen vertelt. Een e-mailnieuwsbrief is dan een goedkoop, effectief en meetbaar marketinginstrument. Bovendien kunt u via een e-mailnieuwsbrief heel snel wereldkundig maken dat u zojuist die prestigieuze award heeft gewonnen of die enorme klant heeft gestrikt.

Pakkende teksten voor nieuwe klanten en extra omzet

Wilt u meer omzet? Dan moet u communiceren. Dit kan o.a. via pakkende teksten / reclameteksten. Deze kunt u zelf schrijven, maar bakt u ook uw eigen brood…? Tekstbureau Studio Zingever uit Dordrecht beoefent het ambacht van copywriting dagelijks en helpt u graag! De teksten zijn altijd doelgericht en offerte-ontlokkend geschreven, ze moeten de opdrachtgevers immers simpelweg extra offerte-aanvragen en omzet bezorgen. Studio Zingever gaf onder meer ABN AMRO, ABB, Interpolis en de Kamer van Koophandel zin.

Zin in nieuwsbriefzinnen?
(06) 19 66 24 16 info@studiozingever.nl